ebook marketing

 

Instagram heeft 600 miljoen geregistreerde gebruikers en een miljoen adverteerders en 80% van de gebruikers is geabonneerd op bedrijfspagina’s. Daarom vraagt ​​het bedrijf zich af hoe het op Instagram kan promoten en het resultaat kan volgen.

 

Een groot aantal abonnees betekent niets, omdat je ze gemakkelijk kunt bestellen via profielpromotiediensten. Wat betreft het volgen van resultaten is Instagram nog steeds een van de meest gesloten netwerken. Een paar maanden geleden had Instagram de mogelijkheid om beperkte statistieken voor zakelijke profielen te bekijken. Tegelijkertijd kun je niet naar het geslacht van abonnees kijken, laat staan ​​naar meer geavanceerde statistieken. Het aantal likes en impressies is het maximum van wat u vandaag zult leren van de officiële statistieken van een zakelijke account die door het netwerk zelf wordt verstrekt. Over het algemeen lost dit het probleem niet op en is de kwestie van diepgaande analyse acuut.

 

Zo verschenen speciale services voor het volgen van resultaten en het analyseren ervan.

 

We organiseren geen beoordelingswedstrijden met voor-, nadelen en valkuilen van dergelijke services. Laten we het specifiek hebben over welke bruikbare en bruikbare gegevens je eruit kunt halen en hoe analyses je Instagram-strategie kunnen beïnvloeden.

 

Het aantal abonnees wijzigen

 

Laten we beginnen met een indicator die ons in staat stelt een eerste beoordeling te geven van de ondernomen acties: het tempo waarmee het aantal abonnees toeneemt of afneemt. Dit is een zeer oppervlakkige waarde, die u alleen de algemene dynamiek van het aantal abonnees laat zien en niet als een significante indicator kan worden beschouwd. Maar dankzij deze statistiek begrijpt u: of uw profiel groeit en in dit tempo gebeurt, of misschien blijkt dat gebruikers zich bij u afmelden.

 

Het is belangrijk om zowel algemene statistieken voor een bepaalde periode als analyses voor specifieke dagen te bekijken om meer gedetailleerde informatie te krijgen en deze te vergelijken. De juiste aanpak voor het analyseren van dergelijke gegevens stelt u in staat om zelfs te bepalen welke post het beste resultaat heeft opgeleverd.

 

Aantal likes en reacties

 

Nu voor de gegevens die de betrokkenheid van abonnees aantonen. Meer specifiek over het aantal likes en reacties voor één profielpost. Meestal kunt u in services verschillende perioden selecteren en deze vervolgens vergelijken.

 

Een belangrijk punt: als je account gelijkmatig groeit, dan nemen de gemiddelde indicatoren meestal gelijkmatig toe.

 

Als er in een bepaalde periode een sprong was en de gemiddelde waarde terugkeerde naar een veel bescheidener “norm”, dan is het de moeite waard om bepaalde conclusies te overwegen en te trekken. U moet de inhoud analyseren die tijdens de “jump” -periode is gepubliceerd, gebruikersopmerkingen en hashtags bekijken die u hebt gebruikt en vervolgens, op basis van de verzamelde informatie, de aanpak wijzigen om een ​​bedrijfsprofiel te behouden.

 

Over het algemeen is dit een belangrijke indicator, niet alleen vanuit het oogpunt van de accounteigenaar, maar ook vanuit het oogpunt van gebruikers die zich per ongeluk op uw pagina bevinden. Op de een of andere manier schatten ze het aantal likes en reacties op berichten in, velen beschouwen dit, samen met de inhoud zelf, als een reden om zich te abonneren op een profiel.

 

Geografische spreiding van abonnees

 

Het is belangrijk om te begrijpen dat uw pagina niet alleen kan worden gevolgd door vrienden met buren en inwoners van uw land en regio. Na analyse van de rekening kan blijken dat er onder hen een groot percentage buitenlanders is. Wat te doen in dit geval? Denk tenminste aan publicaties in een vreemde taal. Als je hier geen problemen mee hebt, ga dan vaker in dialoog met abonnees zodat ze zich geen vreemden voelen op je Instagram-account. Gebruik en pas hashtags aan om het bereik van het publiek dat geïnteresseerd is in uw inhoud te maximaliseren.

 

In het begin zal het niet gemakkelijk zijn, maar geloof me, er zit een groot potentieel in en het moet worden gebruikt. In veel opzichten zal de situatie vergelijkbaar zijn als de overgrote meerderheid van gebruikers uit uw stad, land of regio komt. Communiceer, trek het publiek niet alleen aan met goede inhoud, maar ook met communicatie, evenals hashtags in de stad of regio.

 

Geslacht van abonnees

 

Wie is meer van uw abonnees: mannen of vrouwen? Negeer dergelijke gegevens niet, want het is belangrijk om interessante inhoud te plaatsen. In de meeste gevallen zijn gebruikers veel meer geneigd om berichten die primair op hen zijn gericht te liken en erop te reageren.

 

Als je regelmatig posts toevoegt die interessant zijn vanuit jouw oogpunt, gericht op zowel mannen als vrouwen, maar tegelijkertijd constant een achtbaan observeerde in de engagementgrafiek, let dan vooral op het percentage geslachten in je publiek. Misschien is dit het probleem. Er is nog een andere optie, als je een gemengd publiek hebt – beide zijn ongeveer hetzelfde aantal. Probeer vervolgens berichten af ​​te wisselen of kies neutrale inhoud. Over het algemeen zijn hier veel nuances en dit onderwerp moet zeer zorgvuldig worden benaderd en pas na een goede analyse van alle ontvangen gegevens over het publiek.

 

Beste tijd om te posten

 

Je zult veel meer publieksbetrokkenheid krijgen als je jezelf in een soort prime time bevindt. Volgers zijn op bepaalde tijden actiever en u zult die uren misschien missen.

 

De situatie moet worden gecorrigeerd en hoe eerder hoe beter. Bekijk hoe laat je berichten hebt gepost die likes en reacties van gebruikers hebben en blijven krijgen. In de statistieken zag je verschillende pieken van activiteit tegelijk, maar wil je niet zo vaak berichten toevoegen? Test en kijk welke grafiek meer likes en reacties oplevert.

 

Samenvatten

 

Instagram-profielanalyseservices bieden onschatbare inzichten, maar het kost veel werk om die gegevens correct toe te passen. Vandaag hebben we de belangrijkste punten voor tracking bekeken, zonder welke het bijna onmogelijk is om uw account effectief te ontwikkelen en te promoten. Maar onthoud één regel: u kunt het gewenste resultaat bereiken als deze indicatoren worden gebruikt in combinatie met begrip van wat u doet.

instagram marketeer

https://marketingbook.shop/